ゆめ日記

香水の感想をポチポチと

HOLY PEONY

まさかKLでメゾンクリスチャンディオールが買えるとは思いませんでした…。

 

おそらく新作だと思いますが、実際の店舗では最初からあるかのように陳列されていました。

こちらの香りについてですが、公式サイトによると

 

"Composing Holy Peony was like painting a portrait of a visibly charming woman. This peony was created in a floral and fruity trompe l'oeil style, with the inviting sparkle of red fruit. It is avid for light and its apricot Rose conveys its round feminine curves. It is a fragrance draped in the lightest woods and musks, which give it an amber charm. It is as fresh as the flower's green leaves and as dazzling as its red petals. Holy Peony is a luminous scent, like a rose without thorns, soft, yet confident."

(https://www.dior.com/en_us/products/beauty-Y0996109-holy-peony-fragrance より引用)

 

ピオニーをメインとしてアプリコットやローズ、アンバーやムスクなどで構成されているようです。

実際に付けてみると、本当に華やかで明るい香りです。最近は、ピオニーとアプリコットの明るくフレッシュな香りから始まり、段々と落ち着いたローズの香りへと展開していきます。

棘のないバラのようと公式サイトにはありますが、言い得て妙だと思います…。

嫌味がなくて明るく、誰からも好かれる…そんな人を思わずイメージしてしまいます。

クセががないので、香水初めて購入する人に勧めたいです。日本でも好かれやすい香りだと個人的には思います。

 

メゾンクリスチャンディオールは気になる香りが沢山あるので、毎週のように通ってしまいそうです…。

 

https://www.pavilion-kl.com

こちらのモールにあります。KLにお越しの際は是非どうぞ!ツインタワーからも歩いて行けますよ。